Leuk dat u even op onze blog kijkt. Van 2 tot 28 augustus zijn wij in Malawi waar wij ons inzetten voor de bevolking. Via deze blog proberen wij u op de hoogte te houden van onze activiteiten. Nu maar hopen dat internet het blijft doen;)

dinsdag 3 augustus 2010

Tegenstellingen

Gister was het dan eindelijk zover, de tocht der tochten was aangevangen. Zoals de bedoeling was zijn we net na tweeën opgestegen om naar Dubai te vliegen. In de Boeing 747 hebben we genoten van de westerse luxe.

Eenmaal in Dubai aangekomen hebben we onze ogen uitgekeken. Wat een luxe en decadentie. Als het ons nog lukt plaatsen we hier zo nog even foto's van, maar de stroom valt om de haverklap uit... Op Dubai hebben er ook nog een vriend bijgekregen. Een kleine knaap keek vol belangstelling mee op de laptop waar Maarten mee bezig was. Toen hebben we hem maar mijnenveger laten spelen; we konden niet met hem praten maar hij vond het leuk!
Na Dubai zijn we naar Nairobi gevlogen. Gezellig in een vliegtuig vol met model-arabieren, en als klap op de vuurpijl achter ons een rij met zeeeeer onrustige Chinezen. Gelukkig kwamen we een Nederlandse-Keniaan tegen waar we gezellig mee konden praten.

Op Nairobi moesten we om onduidelijke reden ruim drie uur op onze vlucht wachten, uiteindelijk hadden vertrokken we vanaf hier ruim 2 uur later. Niet echt leuk om na een slaaploze nacht zo lang te moeten wachten... Gelukkig verliep daarna de reis voorspoedig en landden we even na drieën op de luchthaven van Lilongwe.

Nu zitten we in een soort jeugdherberg, waar natuurlijk een opperste stemming heerst. Veel gezelligheid, zeker als het om zeven uur donker is en dan de kaarsjes aan moeten omdat de stroom uitvalt;) We slapen overigens op een kamer vol onbekenden, maar de contacten met verschillende nationaliteiten zijn erg leuk. Overigens werden tijdens onze taxi-rit naar ons huidige verblijf wel gelijk de grote tegenstellingen tussen (heel) rijk en (heel) arm duidelijk

Morgen zullen we om 6:30 een taxi nemen naar het busstation, daar nemen we de bus naar Mzuzu. Deze busreis zal naar verwachting ongeveer 8 uur duren, niet echt iets om naar uit te kijken. Gelukkig zijn we dan wel aanwezig op de eindbestemming en kunnen we ons volledig op de opdracht richten!

1. Ha wim en maarten,

Leuk om van jullie een berichtje te lezen. We waren erg benieuwd hoe de reis tot nu toe was gegaan! Zo te horen hebben jullie het daar in Lilongwe gezellig. Geniet van de nachtrust na deze vermoeiende dagen en voor morgen: een goede reis naar Mzuzu!

Groeten,
    Doriene, Annerieke, Arnold, pa en ma D.

2. Ha Wim en Maarten,

Als ik jullie schitterende verhalen lees word ik jaloers! Het lijkt me nu al fantastisch Ik denk terug aan mijn reis naar Kosovo!

Geweldig initiatief wat jullie drijft op "vakantie" te gaan! Geniet er enorm van en ik hoop dat jullie veel kunnen beteken voor de kerk aldaar!

't allerbeste en de groetjes uit Dellft!

Laura en Gert

3. Hoi Wim en Maarten,
    Leuk , zo'n verslag. We kijken al uit naar het volgende. Goede reis morgen!
    Fam. van Woerden

4. Hoi Wim,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Vast heel bijzonder om die in Malawi te vieren.
    Voor het weekend een goede reis.
    Ook de groeten aan Maarten.