Leuk dat u even op onze blog kijkt. Van 2 tot 28 augustus zijn wij in Malawi waar wij ons inzetten voor de bevolking. Via deze blog proberen wij u op de hoogte te houden van onze activiteiten. Nu maar hopen dat internet het blijft doen;)

zondag 29 augustus 2010

Eindelijk thuis

Zo na een verlijf van bijna vier weken zijn we terug uit Malawi. Een verblijf wat precies 24 uur langer heeft geduurd dan was gepland.

Donderdagochtend zijn we om 6:15 bij ons guesthouse vertrokken naar het busstation. Vanaf het busstation in Mzuzu vertrokken we met de bus naar Lilongwe. Een reis die erg voorspoedig verliep, want na 6,5 uur waren we al in Lilongwe. Hier hebben we de nacht doorgebracht om de volgende ochtend om half 11 het vliegruig te pakken.

Vrijdagochtend waren we keurig op tijd op het vliegveld, maar het vliegtuig had twee uur vertraging. Vanuit Lilongwe zouden we naar Nairobi vliegen, met een tussenlanding in Lusaka. Na een uurtje vliegen landden we op Lusake, maar we kwamen daar niet meer weg. Eén van de remmen van het vliegtuig was kapot en dat kon niet gerepareerd worden. Er zat dus niet anders op dan een nacht doorbrengen in Zambia. Door de luchtvaartmaatschappij werden we keurig naar een super luxe hotel gebracht. Dit hotel met marmeren vloeren e.d. maakte de vertraging een beetje goed, maar we wisten niet hoe het de volgende dag zou verlopen.

Zaterdagochtend hadden we om 11:00 dan eindelijk de vlucht naar Nairobi. Ons vliegtuig was weer gemaakt zodat we verder konden. Op Nairobi zouden we dan een nieuwe vlucht moeten boeken. Dit lukte ons goed, want we hadden precies dezelfde vlucht via Dubai alleen dan 24 uur later dan in eerste instantie gepland.

Toen we wilden instappen op het vliegtuig naar Dubai bleek deze vlucht vertraagd. Wat nu weer... Wat bleek, de piloot was ziek geworden dus er moest een nieuwe gezocht worden. Met een vertraging van ruim drie uur konden we dan toch vertrekken naar Dubai.

Op Dubai moesten we onze boardingpassen nog ophalen voor de vlucht naar Amsterdam. Toen we ons meldden bleek dat we niet voor deze vlucht geboekt waren en dat de vlucht helemaal vol was. Er dreigde opnieuw een vertraging van minimaal 12 uur. Ons laatste redmiddel was om ons te laten inschrijven op de stand-by lijst. Als er dan mensen niet op komen dagen, dan mochten wij mee. Tot onze grote vreugde kregen we drie kwartier voor vertrek te horen dat we mee konden. Dit betekende dat we op zondag om 12:05 zouden aankomen op Amsterdam, exact 24 uur later dan gepland.

Het laatste stukje zat het mee, zelfs onze koffers kwamen aan. Zo is er een einde gekomen aan een prachtige reis naar Malawi. Een reis waar we veel hebben mogen leren over en van het land.

In de loop van de week zullen we foto's van ons verblijf in Malawi op internet plaatsen.